Waarom een logo van een verzekeraar vertrouwen moet uitstralen

Waarom een logo van een verzekeraar vertrouwen moet uitstralen

Heb je een verzekeringsmaatschappij of ben je bijvoorbeeld verzekeringsadviseur en ben je op zoek naar een nieuw logo? Dan is het verstandig om goed na te denken, over waar jouw ideale logo aan moet voldoen. Je wilt met je logo natuurlijk een bepaalde doelgroep aanspreken, bovendien wil je jouw logo waarschijnlijk voor meerdere (media)doeleinden gebruiken. Bovendien is het zeker in jouw branche belangrijk, dat je met je logo vertrouwen uitstraalt. Wij hebben een aantal tips voor je, waarmee jij zeker weet dat jouw logo straks vertrouwd en krachtig overkomt!

Kies voor eenvoud

Het lijkt zo leuk en modern; veel kleuren in je log gebruiken en het liefste ook nog een vrolijk lettertype. Toch zal jouw doelgroep zich toch echt meer aangesproken voelen als ze een degelijk, strak logo zullen zien. Beperk jezelf tot een minimaal aantal kleuren in je logo, gebruik een zakelijk lettertype en beperk de hoeveelheid tekst in je logo. Eenvoud is belangrijk om solide over te komen, om vertrouwen op te wekken bij je (potentiële) klanten. Juist, minder is in dit geval meer!

Blauw staat voor vertrouwen

Weleens nagedacht over waarom je bepaalde kleuren zo vaak ziet in dezelfde branche? De kleur rood zie je bijvoorbeeld vaak bij bedrijven in de horeca, rood is namelijk de kleur die passie en opwinding uitstraalt. Maar het is ook de kleur waar je eetlust door wordt opgewekt! Oranje is de kleur van spontaniteit en vrolijkheid, een kleur die je bijvoorbeeld vaak terugziet bij marketingbureaus. De kleur blauw staat juist weer voor stabiliteit, voor loyaliteit en vertrouwen. In combinatie met niet teveel tekst en een zakelijk lettertype is de kleur blauw dus ideaal voor een succesvol logo, als je actief bent in de verzekeringsbranche!

Investeer in professionaliteit

Logo laten maken? Dat is een hele verstandige keuze! Kies voor een webdesign bureau als je wilt gaan voor een professioneel logo, waar jij jouw doelgroep mee gaat aanspreken. Als je dat namelijk doet met je logo, is de investering hierin natuurlijk zo weer terugverdiend! Het ontwerpen van een logo is een vak wat je aan een specialist over moet laten, je zult hier zeker geen spijt van krijgen. Een webdesign bureau zorgt bovendien voor een logo dat je breed in kunt zetten en zal ervoor zorgen dat deze tijdloos zal zijn. Ga jij ook voor professionaliteit?